Nem
a gnoszticizmusban, hanem a Gnózisban hiszek.
Mottó:
Mottó:
"Nem a lélek által látja és
nem is a szellem által, hanem a tudat az, a kettő között, amely látja a
látomást" Mária Magdolna Evangéliuma
Gnózis:
Személyes
spirituális élmény átélésének a lehetősége… megjelenési formájára nézve ma
talán ezt is a megváltozott tudatállapotban történt élmények közé soroljuk… úgy
gondolom ennél sokkal több, de jelen kérdésem szempontjából, azaz szűken véve a
megjelenési formára vonatkoztatva kérem mindenkitől a választ, mit élünk át?
Milyen állapotot?
8.századi kereszt magyar nyelvű rovásfelirata |
GNÓZIS
Szemelvények
Megértése
annak, hogy a világon minden egy – azaz az egyből ered és oda tér vissza.
A
föld élőlény, nélküle nem létezhetünk, lásd: ár-apály jelenség, emlősök
szaporodása…
Ha
más nem is testi valóságunk mindenképpen ideköt minket.
Isten
minden létező forrása, a létenergia eredője és mindegy miként nevezzük vagy,
hogy milyen úton jutunk el hozzá… Bár nem Ő, azaz a Létező teremtett
közvetlenül minket, a világ sokszínű jellege akkor is egészen biztosan ennek
lényegéhez tartozik.
A
világvallások közül mára egyet teljesen elfelejtettünk, de mégis itt van közöttünk,
akár a mindennapjainkban is - több ezer év elteltével is hatással van ránk - a
dualista világképben mondanivalójának egy részét őriztük meg. Annak tudata,
hogy valahol mindannyian a Fényből származunk, valami nagyon ősi belénk ivódott
tudás lenyomata kell legyen.. (lásd: manicheus kereszténység, arianizmus)
Az
emberi élet fenntartásának egyetlen útja a szeretet, meg kell keresnünk Jézus
Krisztus által kínált lehetőség eredeti változatát. A mai korban talán már
reménykedhetünk, hogy tudjuk kezelni a változás szükségességét, jó lenne ha a
történelmi egyházak felkarolnák az új felfedezéseket és elindulnának az úton,
szeretnék Velük tartani és biztosan sokan vagyunk így ezzel.
Amikor
a bibliát kanonizálták szükséges volt annak egyszerűsítése, ma ezt úgy magyarázzák,
hogy voltak napok amikor keresztények százai áldozták életüket hitükért, „tudniuk
kellett pontosan miért is halnak meg”. Ez szerintem túlságosan leegyszerűsített
változata a történelemnek, de egy fontos
igazság van benne, a többi evangélium a kánonhoz képest túl bonyolult, nehezen
értelmezhető, és semmiképpen nem azt támasztja alá hogy a paradicsomba vezető
úton ember és Isten között bárkinek is közvetíteni kellene. Ennek ellenére úgy
gondolom szükségünk van a történelmi egyházakra, hiszen segíthetnének
értelmezni a gnosztikus út nehézségekkel teli lépéseit. Mert az apokrif
iratokkal és a gnosztikus evangéliumokkal (lásd: Nag'Hammadi kéziratok)
való első találkozás tényleg ijesztő lehet. Amikor több évvel ezelőtt először
olvastam Mária Magdolna evangéliumát, alig valamit értettem belőle, hosszú út
volt amíg eddig eljutottam és tudom nem egyedül érzem, magasabb tudatossági
szintre lépünk egyre többen. Lassan eljött az idő a Vatikánban (és máshol)
őrzött iratok nyilvánosságra hozatalához. Szükségünk van rá!
A
gnózis számomra egy utazás, nem mostanában indultam, az első lépés a
táltosokhoz vezetett, talán édesapám hatására is, aki a Magyarság
őstörténetéről mesélt vasárnaponként az ebédlőasztalnál, a diploma dolgozatomat
is ebből írtam. :-) Később
pszichológiát tanultam, megérteni kívánván az emberi gondolkodást, még később a
kereszténység kezdeti időszakának legújabb leleteiről olvastam el sok különböző
szempontú értékelést, igyekeztem nagyon tág területet átfogni, még az
ördögűzést is komolyabban tanulmányoztam, de kérdéseim maradtak, méghozzá
nagyon sok kérdés… Jézus is űzött ördögöt néhány emberből, Mária Magdolnából
egészen pontosan 7-et… Mit jelenthet ez pontosan? Annyit tudunk, hogy ez nem a betegek
gyógyítására vonatkozik, ezt jól meghatározott módon jelölték minden forrásban, emellett az sem valószínű hogy az elmebetegségre gondoltak volna, vajon mi az igazság?
Persze ez csak egy kérdés a sok közül, szeretném ha valaki aki késztetést érez rá megosztaná velem gondolatait. Előre is köszönöm!
Néhány sor az általam már említett evangéliumból:
Mária Magdolna Evangéliuma
"6.) Mondd el a Megváltó szavait,
melyekre emlékszel, melyeket ismersz, ám mi nem, vagy pedig nem hallottuk
azokat.
7.) Mária válaszolt, mondván, Ami
rejtett előttetek, kinyilvánítom számotokra.
8.) És elkezdett beszélni hozzájuk,
ezekkel a szavakkal: Én, mondta, láttam az Urat egy látomásban és azt mondtam
Neki, Uram, láttalak ma egy látomásban. Ő válaszolt és azt mondta nekem,
9.) Áldott vagy, mert nem remegtél
meg a látványom miatt. Mivel
ahol az ész, ott van a kincs.
10.) Azt mondtam Neki, Uram, hogy
van az, aki nézi hogyan látja valaki látomást,, a lélek vagy a szellem által?
11.) A Megváltó válaszolt, mondván,
Nem a lélek által látja és
nem is a szellem által, hanem a tudat az, a kettő között, amely látja a
látomást és ez […]"
Az elveszett evangéliumok
Fülöp evangéliuma /részlet/
"Krisztus eljött, hogy egyeseket kiváltson, másokat
megmentsen, megint másokat megváltson. Az idegeneket kiváltotta, és sajátjaivá
tette, és megmentette azokat, akik az övéi. Ezeket zálogokká tette akarata
szerint. Nem csak megjelenésekor tette le a lelket, amikor akarta, hanem attól
a naptól kezdve, amikor a világ létrejött, annyiszor tette le a lelket,
ahányszor csak akarta. Akkor először eljött, hogy visszavegye, mivel zálogba
volt téve. Rablók közé került a lélek, foglyul ejtették, ő azonban
kiszabadította és megváltotta a világban a jókat, valamint a rosszakat. A fény
és a sötétség, az élet és a halál, a jobb és a bal mind testvérek, nem lehet
őket elválasztani egymástól. Ezért sem a jók nem jók, sem a rosszak nem
rosszak, sem az élet nem élet, sem a halál nem halál. Ezért fog mind egyenként
feloldódni a legkorábbi kezdetben. Akik azonban felülemelkednek a világon, azok
nem bomlanak fel, és örökre megmaradnak. "
/Az egyiptomi sivatagban, Nag-Hammádinál 1945-ben megtalált alternatív evangéliumok egyike./
/Az egyiptomi sivatagban, Nag-Hammádinál 1945-ben megtalált alternatív evangéliumok egyike./
Az alábbiakban felsorolok néhány olyan forrást aminek eredetiségét nincs okunk megkérdőjelezni, viszont igazán érdekes kérdések megfogalmazására adnak lehetőséget:
Nézzétek meg a fenti képet (Magyar kereszt a 8. századból, rovás felirattal), ez a kereszt nem feszület, Jézus Krisztusnak sem keze lába nincs a keresztre szögezve, vajon miért? Töviskoszorút sem látok, viszont mindkét kezében tart valamit, az egyikben az életfát? (kalászt? növényt?), a másikban mi lehet? És mit jelenthet a szerkezetben a hármasság?
A lelet 8. századi tehát a kereszténységnek egy Róma előtti archetípusa jelenik meg benne. Egy ősi tudás lenyomata, mely közelebb lehet Jézushoz mint a ma róla őrzött képünk.
„Szent
Gellért Fehérváron tartotta bemutatkozó beszédét. Ott Szűz Máriát a "napba
öltözött Asszonynak" és "mennybe felvett Boldogasszonynak"
nevezte. Diódon misét mondott amelynek egy részlete bekerült a Képes Krónikába: "...Tudomásotokra hozom, ugyanis
az isteni titkot, amely nekem ma éjjel felfedeztetett. Urunkat Jézus Krisztust
láttam szentséges anyja, az örökké szűz Mária ölében, ki magához híván
bennünket, saját kezével nyújtotta nekünk testének és vérének szentségét."
Képes Krónika szövegrészlet
Gellért püspök beszámolója a Deliberátio című könyvében, ahol
a magyarok vallását a manicheista "eretnekségez" tartja hasonlónak.
A napba öltözött Jézus Krisztus
Az egyik legősibb
Jézus Krisztus ábrázolásra a Szent-Péter Bazilika oltára alatt bukkanhatunk rá.
A Szent-Péter Bazilika oltára alatt ma is megtalálhatjuk
Héliosz nyomait, méghozzá az egyik legősibb Krisztus ábrázoláson. Egy ősi
katakombában nem messze Szent-Péter sírjától, található az az aranymozaik mely
Krisztust kocsi hajtóként azaz Hélioszként ábrázolja:
Hélios meglehetősen érdekes isten, nem görög eredetű hanem Ázsiából
származik, és a keleti nagyvárosokban a hellenisztikus kultúrkörben tett szert
nagy befolyásra, például Pergamonban és Rodoszon.
Az ősi napisten emlékei még ma is megtalálhatók
Rómában:
Érdekességek:
II. János Pál pápa – mind születése, mind halála napján
napfogyatkozás volt.
„Ha valakinek ismerős ez a kép, az nem a véletlen műve. Kiváló magyar egyiptológusunk Vörös Győző fedezte fel ezt a nagyszerű freskót, és a kutatók Krisztus után 400 köré teszik ennek a kápolnának a keletkezését. Thébával szemben a hegyoldalban található. Ez a hegy inkább egy hordalékdűne, amit egy katasztrófa halmozott ide. Ugyanilyet a Parciumban is sokat láttam.”
http://www.leleplezo.hupont.hu/11/likvidaljak-a-hunok-egyhazat-szlimak-hajnalka
MINDENNAPUNK GONDJÁT, MAGADON VISELED.
BŰNEINKET MINT MÁSNAK, NEKÜNK ELENGEDED.
TE KEZED VEZET KÍSÉRTÉSEKEN ÁT,
S LEFEJTED RÓLUNK GONOSZ JÁRMÁT.
TIÉD A NAGYVILÁG ÖSSZES HATALMA, ÜDVE,
MINDÖRÖKTŐL KEZDVE, LEGYEN MINDÖRÖKRE.
/Kr.u. 410-460 keletkezett. Hun ezüstveretes szíjvégen rovásírással írva.
A kijevi Nemzeti Múzeumban található./
Forrás: Facebook: Kis Kapu 2012. november 18.
„Tudni kell mi volt őseink Isten-világ fogalma. Szerintük,
Isten egy elképzelhetetlen de a Világegyetem emberileg fölfogható
megnyilvánulásaiból következtethető élő, jóságos, önmagában teljes, erőforrás
akit a nap jelképez. Mindennapi Istennel való "beszélgetésüket" -
imáikat, énekeiket, fohászkodásaikat - emberileg fölfogható nevek használatával
tették lehetővé. Isten megszólítása, attól függött hogy melyik emberileg
fölfogható hatásáról volt szó, épp úgy mint ahogy a nap különböző hatásait más
szavakkal fejezzük ki (például, süt, melegít, világít, szárít, fertőtlenít,
stb.). Ha Isten mindenkire egyformán ható jóságát és minden erő forrását
akarták kifejezni, Mennybeli Atyának hívták Istent. Ha az életet tárgyalták,
Mennybeli Anyának, Mennyország Királynőjének hívták (Az Isten Anya, Szűz Anya
név azonos a mi Boldogasszonyunkkal és a Nag-Hammadi Titkok könyvében említett
Jézus anyjával akit Jézus Léleknek nevez: "...az én anyám a
Lélek.""Ő a láthatatlan, szűzi, tökéletes Lélek. Ő mindeneknek az
Anyja lett, mert Ő mindenekelőtt létezett.” Fülöp evangéliuma szerint pedig
"...Ez a Szentlélek, amelyik a Világra leszállt. Jézus ettől a
Szentlélektől született"). Ha a tudásról, gondolkozásról vagy
bölcsességről volt szó, vagy ha Istentől emberbe, benne, és belőle sugárzó
szellemet, az emberi észt, fontolgatták, Világosságnak, Isten Fiának, Világ
Világának, Világosság vagy Világ Fiának szólították Istent. Habár Istent több
néven fejezték ki, mindegyik név ugyanazt az egyetlen egy, élő, jóságos
erő-összességet jelentette. Amikor Jézus azt mondja hogy "én és az Atya
egy vagyunk," vagy hogy "aki engem lát az Atyát látja" ezt a
fogalmat erősíti meg. Épp úgy mint ahogy a napsugár a nap emberileg érzékelhető
hatása, a földre-szált "Isten Fia," Isten emberi ésszel fölfogható
megtestesülése. Ugyan így következtethetjük Mennybeli Anyánk Istennel való
azonosságát. Épp úgy mint ahogy a nap melege - amit az ember arcán érez amikor
a napra néz - a nap emberileg érzékelhető hatása, Boldogasszonyunk az isteni
életerő emberi ésszel fölfogható élet-fogalma.”
http://magyarmegmaradasert.hu/szerzok/o-sz/oszkatona/item/1813-lelki-szellemi-v%C3%A9dekez%C3%A9s
Lajdi Péter
Részlet az „A szkíta gyökerektől a magyar
kereszténységig” című könyvből
„Egészen az 1700-as évek végéig maradtak fenn - főleg
református falusi templomok (Gyügye, Kalotadámos, Noszvaj stb.) kazettás
mennyezetein - olyan képi ábrázolások, melyek semmi mással össze nem
téveszthető manicheus jelképeket jelenítenek meg. Ezek közé tartoznak
azok a festett mennyezetkazetták, melyek a szőlőt és a dinnyét közös
előfordulásban mutatják egymás mellett. A szőlő és a dinnye
egymás melletti ábrázolása egy másik vallási irányzat ikonográfiai
jelképrendszerében sem előforduló, jellegzetesen manicheus szimbólum, ugyanis e
két gyümölcs sűríti magába a legtöbb fényenergiát növekedése során.
A gyügyei (Szabolcs-Szatmár-Bereg megye) református
templom egy mennyezeti kazettáján is együtt látható a két gyümölcs az 1767-es
évből. A reformáció magyar ága kezdetben nemcsak harcos elkülönülés volt a
habsburgi idők agresszív katolicizmusától és hódító szándékaitól, hanem utolsó
kísérlet a XV. század végén még teljes fényében ragyogó, független, szkítaági,
magyar kereszténység megőrzésére, átmentésére.
E református templomok festett jelenetekbe kódoltan
számos egyéb jelképet is átmenekítettek az utókor számára a magyarság ősi
hitének hiedelmei, motívumai közül. Ilyen pl. a sárkányon lovagló garabonciás
diák, a nap, a hold és a fénykerék (Csengersima), a fölül félmeztelen, alul
pikkelyes haltestű sellő alakja két karddal a kezében és egyéb mitológiai
állatjelenetek, virágmotívumokba kódolt jelképes üzenetek, sőt magának a Béma-ünnepnek
(a Halak elején, február 26-án tartották) ábrázolása, mely az egyik legfőbb
manicheus ünnep volt. E kazetták egyikén-másikán rovásírásos feliratok is
találhatóak (pl. Énlakán). Nem árt tudnunk, hogy a Magyar Szent Korona
képrendje is egyértelműen manicheus jelképiségű.”
Budapest
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése